Irodai masszázs széken. Hogyan kezdjük?

2021.2.18.JótanácsokOvasás 10 perc

Az irodai masszázs egyes masszőrök számára napi kenyérré válhat, mások számára pedig a masszázs munka frissítésévé. Mindenesetre egyedülálló lehetőség, hogy kikapcsolódást és ellazulást nyújtson az irodai alkalmazottak munkanapjainak és bemutassa a masszázst olyanoknak, akik egyébként soha nem próbálnák ki ezt a stresszellenes csodát.

Office masszázs széken kép

Ebben a cikkben közelebbről megvizsgáljuk az irodai masszázs előnyeit és hátrányait az összes érintett fél számára valamint ehhez a masszázshoz szükséges segédeszközöket.

Még előtte azonban elmagyarázzuk Önnek, hogy mikor és miért hozták létre az irodai masszázst. Kezdjük.

Masszázs széken

A masszázsszék egy praktikus, összecsukható, hordozható masszázsbútor és csak a 35. születésnapját ünnepli. 1986-ban az amerikai David Palmer mutatta be az első prototípusát. Az olaj nélküli nyomásmasszázs művészetének titkaiba, amelyet földön vagy masszázsszőnyegen végeznek, Japánból származó tanára vezette be, ahonnan ez a masszázs származik.

Office masszázs széken kép
Az amerikai David Palmer és az általa kifejlesztett masszázsszék első prototípusa 1986-ból. Forrás: dicasdemassagem.com

A kliensek dicsérték a frissesség érzését és a több energiát a masszázs után, megkönnyebbültek a stressztől valamint testük általánosan jobb állapota pozitívan tükröződött teljesítményükben.

Palmer a masszázsterápia előnyeit meg akarta mutatni azoknak is, akiknek nem volt idejük vagy anyagi lehetőségük a masszázsszalonban történő masszázsra.

Az irodai, office vagy chair masszázs, magyarul széken történő masszázs, viszonylag új és modern jelenség. Mozdulatai és eljárása többféle masszázsból származik (shiatsu, amma).

A masszázsszéken, ruházaton keresztül, olaj használata nélkül végezzük, általában 10–30 percig tart, és gyakorlatilag bárhol elvégezhető.

Érvek és ellenérvek

A jól megtervezett és kivitelezett irodai masszázs csakis előnyökkel jár, mind a masszőr, mind az ügyfelek - a munkavállaló és a munkáltató - számára.

Előnye, hogy ezt a típusú masszázst szinte mindenhol el tudjuk végezni. Találkozhatunk vele repülőtereken, piacokon, sporteseményeken, egészségnapokon, vállalati rendezvényeken, ünnepségeken stb.

A kliens nem vetkőzik le, a masszázs viszonylag gyors, ám nagyon frissítő, tökéletesen oldja a stresszt és enyhíti az ülő munkával járó leggyakoribb fizikai problémákat: hátfájás, merev váll és nyak, carpalis alagút szindróma, merev csuklók és ujjak.

Office masszázs széken kép

A masszőr számára ez a masszázs viszonylag kevésbé igényes és mindenképp kevesebb felszerelést igényel, mint a klasszikus masszázs a masszázságyon. Végül, de nem utolsósorban, ez is jól kifizetődő.

Az alkalmazottak szívesen fogadják a munkaidőben történő felfrissülést masszázs formájában és a kíváncsiság gyakran olyanokat is oda vonz, akik egyébként nem mennének masszázsra. A masszőr számára jó lehetőség az új törzsvendégkör kiépítésére.

A munkáltatók a masszázs hatását az alkalmazottak által kitöltött kérdőívek segítségével kiértékelik, a masszázs döntő többségében pozitív értékeléssel, a stressz, a fáradtság csökkentésével és a teljesítmény növekedésével találkozik.

Enyhe hátrányok között szerepelhet a kliensválasztás lehetetlensége és különösen a masszázs rövid ideje, aminek következtében a masszőr nem tud kellő figyelmet fordítani minden olyan problémára, amelyet "felfedez" az ügyfél testén. De az irodai masszázs nem erre van.

Ezenkívül a masszőrnek gyakran meg kell elégednie a nem teljesen megfelelő masszázskörnyezettel (folyosó, irodai sarok), ezért kreatívnak és rugalmasnak kell lennie.

Szigorú időrend

Ez a fajta masszázs magas követelményeket támaszt a masszőr idejével szemben is. A munkáltatók megpróbálják hatékonyan kihasználni a masszőrt a munkahelyen, de nem mindig tudják, hogyan lehet biztosítani az alkalmazottak pontosságát és az ütemterv betartását.

Ideális esetben az ügyfelek érkezését és esetleges cseréjét nem a masszőr, hanem az erre jogosult személy szervezi.

A masszőrtől megköveteli, hogy betartsa a gyakran szigorú ütemtervet, miközben nyugodt kell maradjon és minden kliens számára pihentető és frissítő masszázsélményt nyújtson.

Nem mindenkinek

Az office masszázs nem alkalmas bizonyos típusú munkákhoz. Nem működött jól, különösen olyan munkáknál, amelyek nagyobb fizikai erőfeszítést igényelnek.

Például a raktárosok kontraproduktívnak értékelték a hát és a kezek masszázs utáni ellazulását és az azt követő munkába való visszatérést - munka után fáradtabbnak érezték magukat, és megnőtt a sérülés veszélye is.

Ezért a masszőr feladata elmagyarázni a munkáltatónak, hogy az alkalmazottak melyik kategóriáinak alkalmas az office masszázs a munkanap során.

Hogyan kezdjük?

Nézzük az office masszázst a gyakorlatban. A referenciák és a masszőr megfelelő bemutatása kulcsfontosságú a vállalati ügyfélkör megszerzéséhez.

A szolgáltatások felajánlásához ajánlott olyan cégeket választani, amelyek valamilyen sport- és wellnesszformát biztosítanak az alkalmazottaknak. Ebből arra lehet következtetni, hogy a vállalat alkalmazottai és vezetősége a kikapcsolódás ezen formáját is támogatja.

Ha az ügyfelek között van menedzser vagy a személyzeti osztály alkalmazottja, beszélhet vele az office masszázsról.

Az emberi erőforrás-menedzser meggyőzése az office masszázs előnyeiről és szükségességéről titkos tipp a győzelemhez - ha munkahelyet cserél, akkor ezt a meggyőződését és az ajánlásokat átadja az új munkahelyen is.

Az office masszázs világát megnyithatja egy intézmény vagy oktató is.

Csatlakozzon azokhoz az egyesületekhez, amelyek ilyen masszázsokat szerveznek a vállalatok számára és jelenjen meg ilyen eseményeken. Kellemes kikapcsolódás lehet a masszázsszalon rutinjából, új emberekkel való találkozás utazással kombinálva.

Készüljön fel a cégben tervezett bemutató megbeszélésre. Vigyen magával névjegykártyákat, szórólapokat, ismertesse elképzeléseit a masszázs menetéről és ismertesse az árát. Jót fog tenni, ha magával visz egy masszázsszéket is - egyrészt leegyszerűsíti a munkához szükséges hely elmagyarázását és egyúttal ingyenes bemutatót is biztosít.

Office masszázs széken kép

Az office masszázs ára vagy az ügyfelek számától vagy az órától függ. Az árképzés mindkét módszerének megvannak az előnyei és hátrányai. Függ a céges ügyfél szokásaitól és elvárásaitól is.

Mire van szüksége?

Az office masszázs felszerelése nagyon egyszerű. A masszázsszék, törölköző vagy egyszer használatos fejtámla, időmérő eszköz valamint fertőtlenítőszer kézre és felületekre "must have".

Office masszázs széken kép
A kemény bükkfából készült Lipt masszázsszék sok éven át szolgál.

Hasznos a zene (lejátszó, hangszóró vagy fejhallgató is, attól függően, hol fog masszírozni), illóolaj vagy aroma diffúzor, hajtű vagy hajcsat (az ügyfeleknek nem biztos, hogy van a munkahelyükön).

Gondoljon a folyadékbevitelre és az étkezésre is. Ne számítson arra, hogy kávét főznek Önnek vagy vízzel kínálják majd.

Ami azt a helyet illeti, ahol masszírozni fog, kérjen egy csendes sarkot (ideális esetben ablakkal/szellőzéssel ellátva) asztallal vagy polccal, ahova kirakhatja a segédeszközöket, szemétkosarat és hozzáférést az elektromos hálózathoz, hogy feltölthesse mobiltelefonját vagy lejátszóját.

Becsülje fel lehetőségeit

Vigyázzon, hogy ne ígérjen masszázst nagyobb ügyfélkörnek, mint amilyet képes teljesíteni.

A tervezés során gondoljon a szükséges szünetekre is - ajánlott, hogy minden két órában legyen legalább 10 perc, és több mint 6 órás munkánál legalább 30 perces szünet kell étkezéshez és pihenéshez.

Ha eljut odáig, hogy az érdeklődés meghaladja az idejét és a fizikai lehetőségeit, fontolja meg, hogy más masszőrökkel együtt dolgozzon.

Önnek milyen a tapasztalata az office masszázzsal kapcsolatban? Ossza meg velünk a cikk alatti megjegyzésben.

Inspirálta Önt a cikk valami újra, de nincs meg hozzá a szükséges felszerelése?
[blue_block_text]

Hozzászólások a cikkhez 0

Legyen Ön az első, aki hozzászól.