Ne égesse ki magát: A masszőr és a kiégési szindróma - A megelőzés 7 kulcsa (3/3) | velvesa.hu

Ne égesse ki magát: A masszőr és a kiégési szindróma - A megelőzés 7 kulcsa (3/3)

2022.7.18.A masszőr életeOvasás 10 perc

A masszőr munkahelye az emberi test ápolásának egyik létesítménye. De ezzel még nem ér véget, a masszírozás során sokszor megérintjük az emberi lelket is. Az emberekkel való munka nagyon megerőltető és a felmérések szerint a kiégési szindrómát a masszőrök egyáltalán nem kerülik el. Egy rövid cikksorozatban 7 kulcsfontosságú tanácsot adunk Önnek, hogyan kerülheti el a kiégést és élvezheti a hosszú és elégedett masszázskarriert.

A minisorozat első két részében arra hívtuk fel a figyelmet, mennyire fontos a masszőrnek megfelelően táplálkozni, inni, edzni, pihenni, helyesen megszabni a határokat és megőrizni pozícióját a masszázságy mellett. A sorozat utolsó cikkében megemlítjük a pihenés fontosságát, és belenézünk a masszőr fejébe is.

A masszőr és a kiégési szindróma

6. számú kulcs: Pihenés

Nincs időm pihenni. Kérem, így ne tessék. A pihenés és a regenerálódás abszolút kulcsfontosságú, helyezze a prioritások közé, amelyeken a vonat nem megy át. Vigyázni magunkra és feltölteni az elemeket, akár csak semmittevéssel nem rossz vagy önző, hanem létfontosságú. Hogyan szeretne másokról gondoskodni, ha nem vigyáz magára?

Ahogy dolgozom, úgy pihenek, vagyis teljes lendülettel. A pihenés típusa teljes mértékben Önön múlik, de olyan tevékenységeknek kell lenniük, amelyek feltöltik az elemeit, legyen szó mentális vagy fizikai energiáról. Valakinek a kerékpározás, másoknak a lovaglás, valaki a filmet, valaki pedig a könyvet részesíti előnyben.

Alakítson ki helyes szokásokat, még akkor is, ha csak hetente legalább két csésze 5 órái teáról vagy egy baráti találkozóról van szó. Ha van minek örülni, az segít könnyebben átvészelni a hétköznapi munkás masszázsnap nehézségeit.

A masszőrnek meg kell tanulnia elkülöníteni a magánéletet a munkától

Ha a pihenésről beszélünk, térjünk vissza a határok megszabásához. A regeneráció is ugyanolyan fontos, mint a munka, ne keverjük össze őket. Már egyetlen masszázs is a fejünkben a szabadnapot munkanappá változtatja. Tehát ha szabadnapot tűz ki, akkor aznap ne masszírozzon. Sem családon belül, sem ismerősöket, senkit, aki másnap Kanadába repül. Így csak a végtelennek tűnő munkanapok végtelen sora maradna. Helyes út, hogyan ismerkedhet meg a kiégési szindrómával.

7. számú kulcs: Fej

Minden a fejedben van. Hallotta már ezt a mondatot, ugye? A masszőrök legtöbbször rendkívül empatikus, nagyon érzékeny emberek. Jól kommunikálnak és meg tudják hallgatni az embert. Ennek a beállítottságnak azonban vannak hátrányai is. Főleg a karrierje elején a masszőr meg akarja menteni a szó szoros értelmében az egész világot, segíteni akar az embereknek és nem veszi észre, hogy túl sokat ad önmagából.

Arról nem is beszélve, hogy egy vállalkozás kezdetén az ember menedzser, recepciós, portás, takarító és marketinges, vevő, könyvelő és ügyintéző... amikor alapvetően nem akart mást, csak hogy masszőr legyen.

Számolja át. Értékelje fel idejét, például számolja át masszázsokká, amelyeket akkor is végezhet, ha az adóbevallása miatt aggódik. De számoljon azzal is, mennyi időt tölt információkereséssel és a hatóságokkal való kommunikációval. És most nézze meg újra az adóbevallás könyvelő általi feldolgozásának árát. Ugye érti, hogy mire gondolunk?

Delegáljon. Legyen az Ön által választott masszőr, amennyire csak lehetséges. És hagyja másokra, amit választottak, legyen szó számlákról vagy tökéletesen tiszta padlóról. Ne stagnáljon, értékelje át, mi mindenen lehet változtatni, hogy jobban és könnyebben működjön.

Válassza el a magánéletét a munkától és az üzleti élettől, azonban ne csak két bankszámlával és két telefonszámmal. Ne dolgozza fel a masszázsra vagy közösségi média promócióra vonatkozó rendeléseket a szabadnapokon. Ne koordináljon az utcán, ha valaki elkezdi magyarázni, hogy pontosan hol fáj, mit kell masszíroznia, kedvesen, de határozottan szakítsa meg a beszélgetést, mondván, hogy szívesen látja a masszázsszalonjában. Ne masszírozzon a grillezéseken, ahová szórakozni hívták. Ha nem gondoljuk át előre ezeket a helyzeteket, gyakran nem reagálunk megfelelően és akkor mérgesek leszünk magunkra. A fej helyes beállítását ugyanúgy meg kell tanulni, mint a masszírozást.

A masszőrnek meg kell tanulnia elkülöníteni a magánéletet a munkától

Miközben megbirkózik azzal a fizikai fájdalommal, amelyet néha a masszázsmunka okoz, figyeljen a munkával kapcsolatos kellemetlen érzésekre - fáradtságra, unalomra, vonakodásra, haragra vagy félelemre. A masszőr nemcsak az emberek testét, hanem gyakran a lelkét is megérinti a munkanap során. Szánjon időt egyedüllétre és arra is, amikor mások gondoskodnak Önről.

Támogathatja a közösség is. Az Ön privát védőhálója, munkában és munkán kívül is , olyan emberekből áll, akikkel megoszthatja aggodalmait és élvezheti a sikert, akik meghallgatják Önt és tanácsot adnak Önnek. Ossza meg a gondjaidat, problémáit, lehet, hogy a megoldás már a világon van, csak Ön nem tud róla. Találkozzon más masszőrökkel, akár személyesen, akár online. A kiégés gyakran azokat érinti, akik mindenre egyedül érzik magukat.

Készítse el képzeletbeli "a nap alkalmazottja" üzenőfalát. Mentse el a munkájáról szóló pozitív értékeléseket, megjegyzéseket, dicséreteket és köszöneteket és kétség, fáradtság, valamint undor esetén térjen vissza hozzájuk többször is. Dicsérje meg magát rendszeresen, mégis egy jobb világot teremt egészségesebb emberekkel, enyhíti a fájdalmukat. Leírhatja, mi késztette arra, hogy masszőrként dolgozzon, és a gyengébb pillanatokban emlékezzen rá.

Miközben a testével dolgozik, dolgozzon a fejében is. Vizsgálja meg az okokat, hogy egyes masszázsok miért tökéletesek, mások pedig kínosak. Figyelje érzéseit és hasonlítsa össze őket a vendég reakciójával. Ha nem érzi jól magát, ne hagyja ezt figyelmen kívül, keressen megoldást vagy segítséget.

Vigyázzon magára és sokáig fog boldogan masszírozni Ne feledje, hogy az egyetlen dolog, amit nem tud befolyásolni, az a genetika. Például a tenyér és az ujjak nem nagyíthatók vagy kicsinyíthetők, meg kell tanulnunk masszírozni olyannal, amilyenre megnőttek. A magasságát sem tudja megváltoztatni.

A kiégés megelőzésének hét kulcsa közül valamelyik rozsdásodik Önnél? Minisorozatunk három rövid cikkében biztosan nem tértünk ki részletesen mindarra, ami segíthet a masszőrnek elkerülni ezt. Ossza meg tippjeit másokkal a kommentekben.

Inspirálta Önt a cikk valami újra, de nincs meg hozzá a szükséges felszerelése?
[blue_block_text]

Hozzászólások a cikkhez 0

Legyen Ön az első, aki hozzászól.

Ez a weboldal sütiket használ a lehető legkellemesebb felhasználói élmény elérése érdekében. Több informació