Amiről nem beszélnek: Zaklatás masszázs közben | velvesa.hu

Amiről nem beszélnek: Zaklatás masszázs közben

2022.11.3.A masszőr életeOvasás 10 perc

A masszázs alapja a bizalom. A vendég gyakran félmeztelen testét a terapeuta kezébe helyezi, a terapeuta pedig idejét, energiáját és az érintését a helyezi a terápiába. Sajnos néha előfordulnak olyan esetek is, amikor a bizalmat a vendég nem megfelelő viselkedése megtöri. Hogyan lehet kezelni az ilyen helyzetet?

Szabja meg, hol vannak a határok

Hol vannak a határok?

A zaklatás témája különösen érzékeny a masszázs és a terápia területén. A masszázs során az érintésnek mindig professzionálisnak kell lennie, másrészt nem hidegnek és pusztán technikainak. A masszőrök energiájukat fektetik a masszázsba, és az a céljuk, hogy a lehető legjobban segítsenek a vendégnek. De az embereknek gyakran eltérő elképzeléseik vannak a masszázsról és a terápia határairól.

Természetesen külön fejezetet képez magának a terapeutának a nem megfelelő viselkedése, legyen az férfi masszőr vagy hölgy masszőr. Mind a vendégnek, mind a terapeutának joga van biztonságban érezni magát a masszázs során. Ezt a kérdést a leendő masszőrnek már a masszázs tanfolyamokon és az iskolai oktatás során meg kell ismernie.

Szinte minden terapeuta kerül nehéz helyzetbe a pályafutása során. Gyakran nem lehet egyértelműen meghatározni, hogy melyik viselkedés lépi át a határt, és saját érzéseinket kell követnünk. Nem helyénvaló az enyhén csípős tréfa az állandó vendégtől, akivel egyébként jól kijövünk? Véletlen volt a comb érintése, vagy óvatosnak kell lenni?

Hogyan kerüljük el a zaklatókat

Szerencsére a masszázsokat és terápiákat már nem tekintik a szexuális szolgáltatások valamiféle ágazatának (a tantrikus technikák kivételével). Az elmúlt évtizedekben azonban bizonyos elmozdulások történtek az etika és a morál felfogásában, mind a nyilvános, mind a magántérben.

Szóval hogyan állítsunk fel világos szabályokat? Az alap a tiszta, egyértelmű kommunikáció. És mindezt minden platformon, akár személyesen, akár telefonon, akár a virtuális térben.

A masszázs helyiség felszerelése

Masszázs helyiség
A masszázs helyiségnek mindenképpen hangulatosnak kell lennie, és a kényelem benyomását kell keltenie. Ugyanakkor egyértelműen jeleznie kell, hogy masszázst kínál, nem pedig szexuális szolgáltatásokat. A színek és a felszerelések kiválasztása megfelelően alátámasztja ezt a benyomást. A falra megfelelőek az anatómiai poszterek, kiegészítőként pedig az anatómiai modellek, amelyeken egyértelműen elmagyarázhatja vendégeinek a nehézségeik lényegét.

Weboldalak és virtuális tér
A weboldal sokat elárulhat Önről a vendégek számára. Világosan és pontosan írja le, hogy mit csinál, küldetését és motivációját, miért masszőr, és adjon áttekintést végzettségéről.

Ismertesse az Ön által elsajátított masszázstechnikákat, tegye közzé az egyértelmű árlistát. A vendégek értékelni fogják, ha röviden megemlíti, milyen egészségügyi problémákat tud megoldani, melyik technika alkalmas, miben tud segíteni. Egy rövid leírást arról, hogyan zajlik valójában a masszázs, és mit várhat tőle, segít a döntésben azoknak a vendégeknek, akik még nem voltak masszázson.

Személyes kommunikáció
Ne felejtse el jogát arra, hogy elutasítsa az olyan vendéget, aki első pillantásra nem tűnik megfelelőnek. És nem csak a masszázs nyilvánvaló ellenjavallatairól beszélünk, mint például alkohol, pszichotróp anyagok hatása alatt lévő vendégről vagy kellemetlen testszagú, piszkos személyről, hanem arrogáns vagy nem megfelelően viselkedő potenciális kliensekről is. És ez mindkét nemre vonatkozik.

A kommunikáció során célszerű olyan szakmai nyelvezetet, kifejezéseket használni, amelyek egyértelműek. Kérdezze meg, hogy a vendég „lazító masszázst szeretne-e az izmok, különösen a hát ellazítására” az egyszerű „lazító, pihentető masszázs” helyett. Beszéljen a mozgásszervi rendszerről, az izmokról, az ízületekről, az ínakról, a fasciáról, a gerincről és a csigolyaközi lemezekről. Azonnal látni fogja, ha a vendég szeretne valamit megtudni a testéről.

Ezért a megfelelő kérdések a vendégek számára időpont egyeztetéskor a következők: Hogy érzi magát? Izomfájdalmat vagy izommerevséget érez a háton, a nyakon, a hát alsó részén? Sportol vagy fizikailag megterhelő tevékenységet végez? Mi lesz a célunk a masszázs során - fájdalomcsillapítás, vagy lazító masszázsra vágyik általános pihenésre, izmok és ízületek ellazítására? Honnan hallott rólam, ajánlott esetleg valaki?

Támogatást kaphat a kollégáktól

A munkáltató, mint támogató
Ha Ön munkavállaló, megkérdezheti munkáltatóját, hogy mit tegyen, ha úgy érzi, hogy a vendég zaklatja. A munkáltató köteles az Ön érdekeit is megvédeni, nem csak a vendég érdekeit az Ön biztonságérzete és tisztessége rovására. Masszőrként betartja a masszőr etikai kódexét, és a vendégnek is meg kell felelnie az általános etikai és tisztességi normáknak. Kérdezzen az olyan helyzetekre vonatkozó eljárásokról és protokollokról, amikor a vendég zaklat vagy fenyeget. Bár ezek a helyzetek nem fordulnak elő gyakran, annál kellemetlenebbek lehetnek. Nem árt felkészültnek lenni, és tudni, hogy kollégáiban és vezetőségében támogatást kap.

Ez zaklatás?

Mint említettük, azok a határok, amikor egy bizonyos viselkedéstípust már bosszantónak és nem helyénvalónak értékelünk, kissé egyéniek lehetnek. Például az erekció lehet a test fiziológiás válasza az érintésre, amelyet a férfi nem tud akaratával irányítani, és nem feltétlenül a vágy kifejezését jelenti. Valószínűleg minden masszőr tapasztalt már olyan vendéget, aki megkönnyebbülten sóhajt fel, amikor eltalálta a megfelelő fájdalmas helyet.

Személyes tapasztalatainktól, természetünktől, a vendéghez fűződő kapcsolatunktól és az aktuális érzéstől is függ, hogyan reagálunk a „határon” lévő viselkedésre. Kellemetlen, ha valamilyen viselkedés feldúltságot, bántódást, bűntudatot, szégyent vagy haragot kelt bennünk. Ilyen körülmények között biztosan nem tudunk jó masszázst végezni, és a rendkívül kellemetlen élmények miatt undor keletkezhet a masszőr munkájával szemben.

Ne ítéljen elhamarkodottan, hanem bízzon a saját ösztöneiben
Valószínűleg nem lehet minden szokatlan helyzetre kellően felkészülni, de legalább tartsuk észben, és előre válasszunk stratégiát. A reakciók mindkét irányban lehetnek nem megfelelőek - túl agresszív és túl passzív.

Bízzon ösztöneiben, és legyen éber, ha a vendég szokatlan beszédet vagy viselkedést mutat:

  • a vendég bizonyos testrészek, köztük az intim testrészek letakarása nélkül kér masszázst, vagy teljesen meztelenül akar maradni,
  • a saját test túl gyakori érintése az intim vagy erogén zónákon,
  • a masszőr munkájának kommentálása, ami a szexuális irányultságú tevékenységek iránti érdeklődést jelzi,
  • a meztelen test szükségtelen mutogatása,
  • nem megfelelő érintés.

Természetesen néhány vendégnek egyszerűen melege van. A test, az intim testrészek vagy a mellek helyzetének beállítása a masszázs elején és alatt normális és elfogadható. És hogy őszinte legyek, a masszőr ügyes kezeinek dicsérete nem feltétlenül jelent rosszat.

Ha azonban kellemetlen érzések gyűlnek össze Önben, és egyre fokozódó jeleket lát arra, hogy valami nincs rendben, akkor világosan kell kommunikálni, határozottan meg kell szabni a határokat, és meg kell határozni, milyen szellemben zajlik majd a terápia.

A masszázsnak megvannak a határai

A határt egyértelmű átlépése
Az önvédelmi szakértők útmutatást adnak arra vonatkozóan, hogyan viselkedjem olyan helyzetekben, amikor kétségtelen, hogy a vendég szexuálisan zaklatja Önt. Válasszon békés megoldást, bármennyire is nehéznek tűnik.

A következő lépések és eljárások ajánlottak:

  • takarja el a vendéget, ezáltal fizikai és pszichológiai akadályt képez közte és Ön között,
  • álljon távol a kanapétól, a vendégtől távol és az ajtó felé, hogy szabad menekülési útvonala legyen,
  • szükség esetén vigye magával a mobiltelefonját és a kulcsait, hogy segítséget hívjon, vagy bezárja magát, ha a helyzet fokozódik,
  • álljon szilárdan, ne görnyedjen, támaszkodjon a lábára és húzza ki magát,
  • ha lehetséges, nézzen határozottan a vendág szemébe,
  • használjon nyugodt és erős hangot, ne kiabáljon vagy suttogjon,
  • ne érintse meg agresszívan a vendéget, azt támadásként értelmezheti,
  • világosan, érthetően és pontosan kommunikáljon, írja le a helyzetet és javasoljon megoldást.

Használhatja például a következő mondatokat:
Nem tetszik, amit csinál/mond. Ez a masszázs/terápia nem folytatódik ebben a formában.
A viselkedése nem megfelelő a számomra. Befejezem a mai találkozót. Kérem öltözzön fel és menjen el.
Észrevettem, hogy gyakran változtatja helyzetét a masszázságyon. Kényelmetlenül fekszik?
Kérem, használja a lepedőt a testének letakarására. Az öltöző a paraván mögött van, kérem.
Nem érdekelnek efféle bókok. Csendben fejezzük be a masszázst. Ha nem tetszik, elmehet.

A zaklatásra utaló jeleket érzékenyen, de azonnal és nyíltan kell közölni. Az őszinte kommunikáció gyakran felfedi, hogy a vendég hogyan érzékeli a helyzetet, vagy elriasztja a nem megfelelő viselkedéstől. Mind a vendégnek, mind a masszőrnek joga van a biztonságos és kellemes környezetben végzett masszázshoz.

Inspirálta Önt a cikk valami újra, de nincs meg hozzá a szükséges felszerelése?
[blue_block_text]

Hozzászólások a cikkhez 0

Legyen Ön az első, aki hozzászól.

Ez a weboldal sütiket használ a lehető legkellemesebb felhasználói élmény elérése érdekében. Több informació