5 kérdés, amelyet érdemes feltenni a masszázs előtt

2021.8.13.A masszőr életeOvasás 10 perc

Üdvözli az ügyfelet, ő felkészül a masszázsra, lefekszik a masszázságyra és Ön masszíroz? Hiba. A jó masszázs már azelőtt elkezdődik mielőtt az ügyfél lefekszik a masszázságyra.

Melyik ügyféllel kell beszélni a kezelés előtt? Mindegyikkel.

A masszázs megfelelő időzítése az üzlet kulcseleme. Ügyeljen arra, hogy tudassa az új ügyfelekkel, hogy beszélnie kell velük a terápia előtt és szánjon erre elég időt. Ez nem csak az új ügyfelekre érvényes, az megszokott ügyfelek életében is történhet valami új, ami befolyásolja fizikai és szellemi állapotukat és ezáltal a masszázsra és annak eredményére vonatkozó követelményeket is.

Ezért készítsen egy rövid kérdőívet, amely segít Önnek pontosan személyre szabott masszázst biztosítani. Hogyan? Összeírtunk néhány ötletet Önnek.

Párbeszéd az ügyféllel a kezelés előtt

Miért írásos felkészülés? Nekem elég, ha a kérdések a fejemben vannak.

Ne feledje, hogy egyes ügyfelek beszédesebbek, mások csendesebbek. A logikus kérdések segítenek a témánál maradni mindkét típusú ügyfél esetében és nem felejt el semmilyen fontos információt sem.

Tanulja meg nemcsak hallgatni, hanem érzékelni is az ügyfelet. Figyelje a testbeszédet, ez sokat elárulhat Önnek például a kliens fájdalmáról vagy a mozgási szokásairól.

A kérdőív kitöltéséhez biztosítson zavartalan és diszkrét környezetet. Így az ügyfél nyitottabb lesz és hajlandó elárulni a problémáit.

Hogyan kezdjük?

Egyszerűen. Általános kérdéssel: Hogy tetszik lenni? Hogy érzi magát? Még akkor is, ha már a tizedik ügyfél aznap, a kérdésnek továbbra is tartalmaznia kell a valódi érdeklődés magas fokát. Csak akkor fogja megtudni azt, amit meg kell tudnia.

Előfordul, hogy a masszőrnek valahogy nehezen megy a masszírozás. Csak, amikor a masszázs után ellazult ügyfél elárulja, hogy valaki a munkahelyén vagy otthon nagyon feldühítette. Ha röviden elmondta volna ezt a masszázs előtt, akkor a masszázs folyamata más lehetett volna

A fizikailag dolgozó embereknek is gyakran szükségük van masszázsra

Tehát milyen kérdéseket alkalmas feltenni az ügyfeleknek?

1. Volt már masszázson? Milyen gyakran jár masszázsra?

Megtudhatja az ügyfél tapasztalatait a masszázsról. Sajnos nem ritkaság az olyan ügyfél, aki életében csak egyszer járt masszázson és kellemetlen élménye volt.

A válaszok alapján meg tudja ítélheti, hogy a kliens mennyire törődik izmaival és testével, a masszázsra pihenés vagy fájdalomcsillapítás céljából jár-e.

2. Zavarja éppen valami? Fáj- e valamije? Hogyan korlátozza Önt a fájdalom?

Fájdalomtól szenved az ügyfél? Akutt vagy krónikus? Éles vagy tompa? Milyen tevékenységekben fordul elő, javul -e pihenés (alvás), mozgás után?

Használja fel ismereteit és segítsen az ügyfélnek, hogy a lehető legpontosabban fejezze ki magát. Megmutathatja, hogy milyen típusú mozdulatoknál érez fájdalmat.

Bizonyos állapotok csak kellemetlenek, mások azonban súlyosak vagy akár veszélyesek is. Például egy hivatásos sofőr, akinek problémát okoz a nyak megfelelő oldalra történő fordítása a váll fájdalma miatt, nem éppen a legbiztonságosabb az úton.

3. Mit tett már a fájdalom ellen?

A masszőr gyakran a középső fok az otthoni kezelés és az orvos között. Fontos megtudni, hogy az ügyfél használt-e fájdalomcsillapítót és ha igen mikor. A gyógyszereken kívül lehetnek ezek például fájdalomcsillapító krémek vagy gyógyszertári tapaszok.

Kérdezzen a testmozgásról, a hő és a hideg alkalmazásáról más terápiákról, a kemény felületen történő alvásról stb.

4. Milyen munkát végez?

Elsősorban arról kell érdeklődnie, hogy az ügyfél ülő munkát vagy fizikai munkát végez-e. Mennyi ideig ül, áll, vezet, vagy sok időt tölt egy pozícióban (pl. fogorvosok) a munkában, milyen mozdulatokat ismétel.

Az irodai munka esetében kérdezze meg, hogyan van felosztva az irodahelyiség, a huzat, légkondicionáló, az ajtó helyzete (az ügyfél tudat alatt folyamatosan körülnéz vagy oldalra fordul).

Magán a masszázson kívül ezután javasolhat tornagyakorlatokat vagy gyógytornász felkeresését

A masszőrnek tudnia kell megfelelő gyakorlatokat ajánlani az ügyfélnek

5. Van más egészségügyi problémája?

A kliens egészsége és életmódja nemcsak a megfelelő masszázs kiválasztásához, hanem más ajánlásokhoz is elengedhetetlen. Ha sikerült bizalmat kelteni az ügyfélben, akkor legalább figyelembe veszi a tanácsait.

Kérdezzen bármiről, ami a masszázs ellenjavallata lehet. Kérdezzen a folyadékfogyasztással, étrenddel, alvással, pihenéssel és a testmozgással kapcsolatban is. Kérdezzen inkább a testmozgásra, mint a sportolásra. Sokan tavasztól őszig dolgoznak a kertbe, de amikor megkérdezi tőlük, hogy sportolnak -e, a válaszuk logikusan nem.

Fontos az a kérdés is, hogy az ügyfél milyen gyógyszereket szed és nem szenved -e allergiától.

Van kérdése?

Mielőtt elkezdené a masszírozást, ne felejtsen helyet adni az ügyfél kérdéseinek. Különösen akkor, ha ez az első masszázs vagy pedig új eljárás, magyarázza el az ügyfélnek, mire számíthat és ösztönözze őt arra, hogy kérdezzen bármit, ami nem világos számára.

Soha nem árt eliismételni az ügyfélnek a 3 alapelvet: A masszázs után figyeljen a megfelelő folyadékbevitelre, ne hűljön ki és pihenjen - ne végezzen hirtelen mozdulatokat.

Van tippje más kérdésekre, amelyeket érdemes feltenni az ügyfélnek a masszázs előtt? Örülni fogunk, ha megírja nekünk kommentben.

Inspirálta Önt a cikk valami újra, de nincs meg hozzá a szükséges felszerelése?
[blue_block_text]

Hozzászólások a cikkhez 0

Legyen Ön az első, aki hozzászól.

Ez a weboldal sütiket használ a lehető legkellemesebb felhasználói élmény elérése érdekében. Több informació